Valikko
Tili
Etsi

Tuotteiden palautusehdot

1. Yleiset ehdot
1.1. Näitä palautusehtoja sovelletaan Ostajaan, joka ostaa tuotteita verkkokaupasta www.aromatic89.lt, jota ylläpitää Myyjä.

1.2. Tuotteiden palautus ja vaihto toteutetaan kuluttajansuojalainsäädännön sekä näiden ehtojen mukaisesti.

2. Hyvälaatuisen tuotteen palauttaminen
2.1. Ostajalla, joka on hankkinut tuotteen etämyynnin kautta (verkkokaupasta), on oikeus peruuttaa ostos 14 kalenteripäivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Myyjälle.

2.2. Ostajan tulee ilmoittaa palautusaikomuksestaan Myyjälle kirjallisesti – sähköpostitse tai muulla Myyjän määrittelemällä tavalla, selkeästi ilmoittaen tilausnumero sekä palautettavat tuotteet.

2.3. Ostajan tulee lähettää tuote takaisin Myyjälle 14 kalenteripäivän kuluessa siitä päivästä, kun peruutusilmoitus on lähetetty.

3. Hyvälaatuisen tuotteen palautusehdot
3.1. Hyvälaatuiset tuotteet voidaan palauttaa, jos:

3.1.1. niitä ei ole käytetty enempää kuin on tarpeen tuotteen ominaisuuksien, laadun ja toiminnan tarkistamiseksi;

3.1.2. ne eivät ole vaurioituneet, kuluneet tai menettäneet alkuperäistä ulkonäköään;

3.1.3. ne ovat mahdollisuuksien mukaan alkuperäisessä, siistissä pakkauksessaan etiketteineen ja suojasinetillä varustettuna.

3.2. Ostaja vastaa tuotteen asianmukaisesta pakkaamisesta, jotta se ei vahingoitu kuljetuksessa.

3.3. Jos tuotetta on käytetty tai sen arvo on muutoin alentunut, Myyjällä on oikeus kohtuullisesti vähentää palautettavaa summaa.

4. Tuotteet, joita ei voi palauttaa
4.1. Hygienia- ja turvallisuussyistä seuraavia hyvälaatuisia tuotteita ei yleensä voi palauttaa, jos ne on avattu, suihkutettu, selvästi käytetty tai ne eivät ole enää alkuperäisessä hygieniakunnossa, kuten:

4.1.1. avatut tai käytetyt hajusteet;

4.1.2. avatut tai käytetyt vartalon-, kasvojen-, hiustenhoito- tai muut kosmetiikkatuotteet.

5. Viallisten tuotteiden palautus ja vaihto
5.1. Jos Ostaja epäilee saaneensa viallinen, vaurioitunut tai virheellisen tuotteen, hänen tulee mahdollisimman pian ottaa yhteyttä Myyjään ja toimittaa tilausnumero, kuvaus tilanteesta sekä mahdollisuuksien mukaan kuvat tuotteesta ja pakkauksesta.

5.2. Saatuaan tiedon mahdollisesta virheestä Myyjä arvioi tilanteen ja tarjoaa ratkaisun:

5.2.1. viallisen tuotteen vaihtaminen vastaavaan, hyvälaatuiseen tuotteeseen;

5.2.2. tuotteen vaihtaminen toiseen tuotteeseen;

5.2.3. rahojen palautus.

5.3. Jos vahvistetaan, että tuote oli viallinen tai toimitus virheellinen, palautus- ja/tai uudelleenlähetyskustannuksista vastaa Myyjä.

6. Palautustavat ja kustannukset
6.1. Palautettavat tuotteet tulee lähettää Myyjän ilmoittamaan osoitteeseen tai muulla Myyjän määrittelemällä tavalla. Yksityiskohtaiset palautusohjeet toimitetaan Ostajalle palautuspyynnön hyväksymisen jälkeen.

6.2. Hyvälaatuisen tuotteen palautuksessa palautuskulut maksaa yleensä Ostaja, ellei toisin ole sovittu.

6.3. Viallisten, kuljetuksessa vaurioituneiden tai väärin toimitettujen tuotteiden palautuskustannuksista vastaa yleensä Myyjä.

7. Rahanpalautus
7.1. Rahat palautetuista tuotteista palautetaan Ostajalle viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä, kun Myyjä on vastaanottanut ja tarkistanut tuotteet.

7.2. Rahat palautetaan yleensä samalla maksutavalla, jota Ostaja käytti tilauksen maksamiseen, ellei muuta ole sovittu.

7.3. Jos Ostaja valitsi lisämaksullisen tai kalliimman toimitustavan, näitä lisäkustannuksia ei välttämättä palauteta kuluttajansuojamääräysten mukaisesti.

8. Lisätiedot
8.1. Mikäli Ostajalla on kysymyksiä tuotteiden palautuksesta tai vaihdosta, hän voi ottaa yhteyttä Myyjään verkkokaupan yhteystiedoissa mainittujen sähköpostin tai puhelinnumeron kautta.